Facebookin mukaan tavoitteena on selkiyttää kampanjoiden luomista. Itse mainonnan hallinta (Ads Manager) on vuosien aikana kokenut muutoksia, jolloin tavoitevaihtoehtojen määrä aiheuttaa jo päänvaivaa heti kampanjan luomisen alkuvaiheessa. Muutos tuo selkeyttä kampanjan tavoitteen valintaan ja ohjaa toteuttajaa valitsemaan oman markkinointitavoitteen mukaisia kampanjan valintoja ja asetuksia.
Tämä muutos kulkee nimellä ”Outcome based Ads Manager”, vapaasti suomennettuna tavoiteperusteinen mainonnan hallinta / kampanjan luominen. Jatkossa kampanjan luomisen ensimmäinen vaihe, tavoitteen valitseminen, perustuu markkinoinnin tavoitteisiin, jotka ovat laajalti käytössä myös suunnitelmissa. Alla vielä koottuna tulevat kuusi tavoitetta:
- Tietoisuuden kasvattaminen (aiemmin brändin tunnettuus, kattavuus)
- Liikenne
- Sitoutuminen (aiemmin videon näyttökerrat, viestit, konversiot)
- Liidit (aiemmin liidin luonti viestit, konversiot)
- Sovelluksen markkinointi (sovelluksen asennukset)
- Myynti (Konversiot, luettelomyynnit, kaupassa käynnit)
Muutos tapahtuu vuoden 2022 aikana, eikä se edellytä Ads Managerin käyttäjälle toimenpiteitä.
Lähde: Meta for Developers