Yhteistyömme voi sisältää seuraavia osa-alueita:
- Markkinoinnin strateginen suunnittelu ja toimenpiteiden suunnittelu
- Sisältömarkkinointi ja sosiaalinen media
- Verkkosivuston kehittäminen
- Hakukonenäkyvyyden kehittäminen
- Data ja analytiikka
- Mainonta digitaalisissa kanavissa
- Asiakkuudenhallinta ja markkinoinnin automatiikka
Laajennamme osaamistamme tarvittaessa kumppaniverkoston kautta – hoidamme työlle sopivan kumppanin kilpailutuksen ja vastaamme työn etenemisestä.
- Verkkosivuston suunnittelu ja tekninen toteutus
- Graafinen suunnittelu
- Videotuotannot
Markkinoinnin strategisen suunnittelun lähtökohtana ovat yrityksen liiketoiminnan tavoitteet ja realistinen määritelmä siitä, miten näihin tavoitteisiin päästään. Tässä vaiheessa ei ole kyse markkinointikanavista tai toimenpiteistä, vaan siitä, että kaikilla on yhteinen ymmärrys markkinoinnin tavoitteista ja tavoiteltavista kohderyhmistä.
Strateginen suunnittelu auttaa keskittymään oleelliseen ja suuntaamaan tekemistä oikeaan kohderyhmään. Kun valitut toimenpiteet perustuvat yhteisesti sovittuihin liiketoimintaa tukeviin tavoitteisiin ja yrityksen kohderyhmää parhaiten tavoittavaan lähestymistapaan, tuottaa se yrityksellesi lisäarvoa tunnettuuden lisääjänä, kysynnän edistäjänä ja myynnin kasvattajana.
Toteutamme toimenpidesuunnitelman, joka on suosituksemme markkinoinnin toimintamallien kehittämisestä ja taktisemmista toimenpiteistä, jotka vievät kohti määriteltyjä tavoitteita.
Toimenpidesuunnitelman tavoitteena on varmistaa, että yrityksesi on aktiivisesti läsnä sosiaalisen median kanavissa palvellen ja tuottaen lisäarvoa asiakkaalle, tarjontasi löytyy hakukoneesta mahdollisimman varhaisessa vaiheessa, kun asiakas sitä etsii sekä suunnitellut sisällöt tukevat asiakkaan hankinta- ja ostopäätöstä.
Tutustu tarkemmin markkinoinnin strategiseen suunnitteluun
Meille digimarkkinointi ei ole pelkkää mainontaa vaan osa jatkuvasti kehittyvää kokonaisuutta. Yksi yrityksen tärkeimmistä markkinoinnin ja myynnin työkaluista on oma verkkosivusto, jossa asiakkaan asiointi tulisi olla mahdollisimman helppoa.
Jotta voimme seurata markkinoinnin onnistumista ja tuloksellisuuden mittaamista, voi yhteistyömme sisältää toimenpiteitä verkkosivustosi kehittämiseen. Silloin keskitymme
- Analysoimaan verkkosivuston kehittämistarpeet
- Eri toimintojen ja tavoitteiden mittaamiseen
- Sisältöjen kehittämiseen ja hakukoneoptimointiin
- Asiakkaan ostamista tukevien sisältöjen suunnitteluun ja toteutukseen
- Myynnin ja markkinoinnin yhteistyön kehittämiseen (CRM, markkinoinnin automatiikka)
- Sähköpostimarkkinoinnin käyttöönottoon tai kehittämiseen
- Liidien hankintaa tai uusasiakashankintaa tukeviin toimenpiteisiin (Chattibotit, laskeutumissivut, lomakkeet, seuranta ja mittaaminen).
Jos tarvitset verkkosivuston, autamme löytämään sopivan kumppanin verkkosivuston tekniseen toteutukseen ja toimimme tarvittaessa koko verkkosivustoprojektin vetäjänä.
Löytyykö yrityksesi Googlen hakukoneesta tärkeimmillä hakutermeillä? Tyypillisesti osaamme itse etsiä yritystä sen nimellä, mutta hakukonemarkkinoinnin tavoitteena on varmistaa näkyvyys myös uusien potentiaalisten asiakkaiden keskuudessa.
Jos haasteenasi on heikko näkyvyys hakukoneessa, me käärimme hihat ja pyrimme tekemään toimenpiteitä, jotta sijoituksesi paranee. Ykköspaikalle ei ole luvassa oikotietä, vaan tässäkin ratkaisee ymmärrys asiakkaiden käyttäytymisestä ja tiedon tarpeista yhdistettynä sisältöihin ja teknisesti toimivaan verkkosivustoon.
Kehitämme hakukonenäkyvyyttä mm.
- Avainsanojen ja hakutermien analyysilla, jotta voimme keskittyä sinun yrityksellesi relevantteihin hakutermeihin ja niiden sijoituksien parantamiseen.
- Hakukoneoptimoinnin toimenpiteillä, joita tehdään verkkosivuston sisältöön.
- Hakukonemainonnalla, Google Ads ja Google Shopping varmistavat näkyvyyden maksullisesti.
- Kohderyhmälle suunnatuilla laskeutumissivuilla.
Nykyaikaisen markkinoinnin ehdottomasti parhaita puolia on sen mitattavuus ja reaaliaikainen seuranta. Se antaa meille tietoa käyttäjien toiminnoista verkkosivustolla ja voimme todentaa mainonnan aikaansaamia tuloksia.
Autamme määrittelemään verkkosivuston tavoitteet ja mittarit, joilla voidaan seurata markkinoinnin tuloksellisuutta. Riippuen yhteistyön laajuudesta, raportointi toteutetaan kuukausittain, kampanjan päätteeksi tai saat käyttöösi reaaliaikaisen näkymän markkinoinnin tärkeimpiin lukuihin.
Käytämme markkinoinnin tuloksellisuuden seurannassa alla olevia työkaluja. Jos ne eivät ole sinulle entuudestaan tuttuja, ei hätää. Meidän tehtävänä on tuottaa tietoa, josta pystytte tulkitsemaan ja ymmärtämään markkinoinnin vaikuttavuutta myös jatkossa.
- Markkinoinnin seurantanäkymä ja yhteenveto kokonaisluvuista
- Google Analytics
- Google Tag Manager
- Sosiaalisen median seuranta (Facebook-pikseli, LinkedIn-pikseli)
- Verkkosivuston konversioseuranta
Me suunnittelemme ja toteutamme jatkuvaa kampanjointia parhaiten kohderyhmää tavoittavissa kanavissa. Yhteistyömme pohjana toimii ymmärrys asiakkaista ja heidän tiedon tarpeistaan – tämän pohjalta suunnittelemme monikanavaisia kokonaisuuksia, joiden tavoitteena on edistää tunnettuutta ja kysyntää.
Käytämme digitaalisen mainonnan toteuttamiseen seuraavia kanavia: