Kaipuu luovaan työhön toi markkinoinnin pariin
Satu-Maria Hentilä sai ensikosketuksensa markkinointiin kun digitaalista markkinointia ei vielä ollutkaan. Tiimiakatemian opintojen ja opintoihin liittyvien yrittäjyyskokeilujen aikasta markkinointia hän kuvaa sissimarkkinoinniksi eli ajaksi, jolloin jaettiin flaikkuja ja päristeltiin viidakkorumpuja.
“Huomasin pian, että markkinointi oli se juttu mistä innostuin eniten, vaikka se välillä tarkoittikin sitä, että kierrettiin lähistön kouluja diskoautoiksi pukeutuneina. Markkinoinnissa sai olla luova ja hullutella, siksi se varmaan veikin mennessään.”
Tiimiakatemian jälkeen Satu-Maria suuntasi jatkamaan opintojaan Jyväskylän Yliopiston kauppakorkeakouluun yrittäjyyden ja kansainvälisen kaupan pariin.
Valmistuttuaan kauppatieteiden maisteriksi ja syvennettyään osaamistaan vielä muutamalla markkinoinnin kurssilla, Satu-Maria pääsi tekemään sisältömarkkinointia kansainvälisen teknologiafirman listoille.
Yhdessä tekeminen ja uuden oppiminen toi Flumenialle
“Olin toiminut reilun vuoden verran yksinyrittäjänä kun törmäsin Flumenian avoimeen paikkaan. Kaipasin muutosta arkeen, yhdessä tekemistä ja ideoiden pallottelua. Sitä, että voi porukalla miettiä jotain askarruttavaa aihetta ja toisaalta myös iloita onnistumisista.”
Flumenialla alku sujui Satu-Marian mukaan jouhevasti ja hän pääsi nopeasti osaksi porukkaa. Firmassa aloitti samaan aikaan kaksi muutakin uutta työntekijää, joiden kanssa on voinut opetella yhdessä talon tapoja ja perehtyä työhön. Sisällöntuotannon ammattilaisellle Flumenia on lisäksi osoittautunut erinomaiseksi mahdollisuudeksi oppia hurjan paljon lisää digimarkkinnoinnista, datasta ja analytiikasta.
“Porukka on hitsautunut mielestäni hyvin yhteen. Täällä ymmärretään ja arvostetaan sitä, että olemme kaikki erilaisia persoonia erilaisilla vahvuuksilla varustettuina. Pidän erityisesti siitä, että yhteiseen kehittämiseen ja ideointiin varataan aikaa.“
Unelmia ja sisältöhommia
Positiivisuus, innostuneisuus, heittäytyminen ja uteliaisuus ovat ominaisuuksia, jotka Satu-Maria lukee vahvuuksiinsa. Lisäksi kokonaisuuksien hahmottaminen auttaa häntä näkemään markkinoinnin osana suurta kokonaisuutta.
“Olen loputtoman utelias oppimaan uutta ja innostun päästessäni luomaan sisältöjä, jotka korostavat asiantuntijuutta ja johdattavat lukijaa matkallaan lempeästi eteenpäin. Mielestäni lukijaa palvelevat sisällöt henkivät yrityksen arvoja, valtteja ja strategiaa.”
Tulevaisuudessa Satu-Maria näkee itsensä markkinoinnin strategiatyön parissa, vetämässä erilaisia workshoppeja sekä fasilitoimassa asiakkaita löytämään ratkaisuja markkinointiin ja strategiatyöhön. Tämän tyyppinen työskentely onkin tuttua jo Tiimiakatemian ajoilta.
“On mielenkiintoista, että samalla kun auttaa asiakasta löytämään vastauksia, oppii paljon asiakkaiden yrityksistä ja pääsee tutustumaan paremmin eri aloihin ja toimintatapoihin”.