Markkinoinnin ulkoistaminen tuo käyttöönne markkinoinnin asiantuntijatiimin

Markkinoinnin kokonaisvaltainen palvelu on tavoitteellista ja jatkuvaa tekemistä, joka nostaa markkinointinne uudelle tasolle. Tiimimme huolehtii kokonaisuuden etenemisestä toteuttaen toimenpiteet aina markkinoinnin suunnittelusta tuloksellisuuden mittaamiseen ja analysointiin.

Me keskitymme tuloksiin yksittäisten ideoiden sijaan

Markkinoinnin ulkoistaminen osaavalle tiimille on kustannustehokas ratkaisu tilanteessa, jossa kasvun rakentamiseen ei ole riittäviä resursseja. Me emme kuitenkaan toimi irrallisena, ulkoistettuna markkinointiyksikkönä vaan tuomme mukanamme yhteiskehittämisen menetelmiä ja systemaattista toteutusta – yhteisenä tavoitteenamme on tuoda asiakkaidenne tarpeet liiketoimintanne kehittämisen ytimeen.

Flumenia on valintasi silloin, kun haluat kehittää markkinointiasi pitkäjänteisesti. Saatte käyttöönne tavoitteellisen ja kokeneen tiimin työpanoksen – meillä on kokemusta markkinoinnin eri osa-alueista aina strategisesta suunnittelusta tuloksellisten toimenpiteiden toteutukseen ja seurantaan.

Kenelle markkinoinnin ulkoistaminen sopii?

B2B-yrityksille, jotka haluavat kasvattaa myyntiä

Systemaattinen ja kokonaisvaltainen B2B-markkinointi tekee myyntityöstä tehokkaampaa ja auttaa tavoittamaan oikeat kohderyhmät. Markkinoinnin tärkeimpänä tehtävänä on tukea myyntiä tuottamalla sisältöä asiakkaan ostoprosessin eri vaiheisiin – keskittyen kilpailutekijöihin ja palveluidenne tuottamaan arvoon. Lopputuloksena on asiakashankinnan tehokas prosessi, joka tuo lisää liidejä ja edesauttaa myyntityön onnistumista!

Yrityksille, joille rekrytointi luo kasvun

Strateginen rekrymarkkinointi on yrityksesi menestystekijä. Vahva työnantajabrändi ja erottuva markkinointi tekevät yrityksestäsi vetovoimaisen ja houkuttelevan vaihtoehdon parhaille osaajille. Oikein kohdennettuna ja rakennettuna markkinointi tavoittaa potentiaaliset työnhakijat, rakentaa tunnettuutta kiinnostavana työpaikkana ja tukee rekrytointiprosessia tekemällä yrityksestäsi helposti lähestyttävän.

Yrityksille, jotka haluavat tehostaa asiakashankintaa

Tehokas ja kokonaisvaltainen markkinointi rakentaa B2C-yritykselle tunnettuutta ja tuo ostavia asiakkaita verkkosivustollesi. Kustannustehokas ja kohdennettu mainonta yhdistettynä sisällöntuotantoon tuo tehokkuutta asiakashankintaan ja ohjaa asiakkaita kohti ostopäätöstä. Meillä on kokemusta matkailumarkkinoinnista, kivijalkamyymälöiden ja verkkokauppojen markkinoinnista eri toimialoille.

Tilapäinen ratkaisu markkinoinnin osaamisvajeeseen

Ulkoistettu markkinointitiimi tai tarvittessa yksittäinen tiimin jäsen voi tuoda nopeasti käyttöösi täsmäosaamista – oli kyse sitten väliaikaisesta resurssin tarpeesta tai pidemmän aikavälin ratkaisusta. Me hahmotanne nopeasti suuret linjat ja pienemmätkin tarpeet. Ammattilaisista koostuva tiimi varmistaa, että markkinointisi pysyy tuloksellisena ja tukee yrityksesi liiketoiminnan tavoitteita.

MItä markkinointi palveluna sisältää?

Yhteistyön ensimmäisten 6-12 kuukauden aikana toimenpiteet keskittyvät tyypillisesti

Yhteistyömme aloitusvaihe, strateginen suunnittelu, luo selkeät suuntaviivat onnistuneelle toteutukselle. Yhteisen työskentelyn lopputuloksena meillä on käytössämme toteutusta ohjaava kehittämissuunnitelma

Luomme yhteisen näkemyksen siitä, mitä onnistuminen edellyttää kaikilta osapuolilta. Luomme suunnitelman siitä, millaisia välitavoitteita ja muutoksia pitää tapahtua, jotta pääsemme haluttuun lopputulokseen.

  • Markkinoinnin nykytilanteen auditointi
  • Liiketoiminta tutuksi ja tavoitteet kirkkaaksi
  • Markkinointistrategia ja kehittämissuunnitelma.

Tässä vaiheessa työskentelemme yhteisissä työpajoissa paikan päällä tai sovitusti videolla. Aloitusvaiheen kesto 4-10 viikkoa.

Kasvuyrityksen markkinoinnissa korostuvat automatiikan hyödyntäminen, myynnin ja markkinoinnin yhteistyö, sisältömarkkinoinnin tuotanto ja tapahtumamarkkinointi. Uusia markkinoita avattaessa käyttöön on valjastettava laaja kirjo digimarkkinoinnin toimenpiteitä.

Tavoitteenamme on skaalata verkkokanavien avulla myyntiämme kansainvälisillä markkinoilla. Flumenia on tukenut meitä tässä työssä pitkään ja auttanut paitsi suuntaamaan tekemistämme uusille markkinoille, myös laajentamaan tunnettuuttamme Suomen markkinassa. Yhteistyö on aina ollut joustavaa ja mutkatonta.

Hanna Liimatainen Viestintäpäällikkö ja digitaalisen fasilitoinnin sanansaattaja Howspace

Katso kaikki referenssit

Markkinointiosaamista käyttöönne – meiltä löytyy!

Onko markkinoinnin puuttuminen, oman ajan riittämättömyys ja osaaminen yrityksen kasvun esteenä?

Toimintamallimme on helppo ja riskitön tapa saada markkinoinnin osaamista käyttöön heti. Markkinoinnin ulkoistaminen tuo myös joustoa, sillä voit skaalata markkinointipanostuksia tarpeidesi mukaan. Täydennämme osaamistamme kumppaniverkostolla, jolloin valitsemme parhaat tekijät esimerkiksi brändin uudistamiseen, verkkosivuston ja markkinointimateriaalien toteuttamiseen.

Alla olevat hinnat ovat suuntaa-antavia esimerkkejä. Hintaan voi vaikuttaa liiketoiminnan laajuus ja markkinointiresurssin tarve.

Yhteistyön aloitus

  • Lähtötilanteen ja markkinoinnin nykytilanteen auditointi
  • Liiketoiminta tutuksi ja tavoitteet kirkkaaksi
  • Kilpailutekijät ja arvolupaus
  • Kohderyhmät
  • Tavoitteet ja mittarit / 6-12 kk
  • Markkinoinnin kehittämissuunnitelma

Hinta:
alk. 5 000 € (+alv) /kk
Lopulliseen hintaan voi vaikuttaa
yrityksen koko ja liiketoiminnan laajuus.

Aikataulu:
Yhteistyön aloitus: 4-10 viikkoa

Markkinoinnin toteuttaminen ja kehitys

Kun markkinoinnin tavoitteet ovat selkeät, toteutamme markkinoinnin toimenpiteitä suunniteltujen avaintuloksien saavuttamiseksi. Toimenpiteet keskittyvät tyypillisesti:

  • Tunnettuuden kasvattaminen
  • Kysynnän ja myynnin edistäminen
  • Sisällöntuotanto ja digimarkkinointi

Hinta:
2 500 € – 4 000 € (+alv) / kk
Lopulliseen hintaan vaikuttaa
lähtötilanne, liiketoiminnan laajuus ja
markkinointiresurssin tarve.

Kääritäänkö hihat?

Projektit ja erikseen hinnoiteltavat työt

Jos jatkuva yhteistyö ja markkinoinnin ulkoistaminen ei ole juuri tällä hetkellä teidän juttu, tarjoamme myös projektikokonaisuuksia. Kysy lisää!

  • Lähtötilanteen auditointi ja markkinoinnin nykytilanteen kartoitus
  • Työpajat ja valmennukset eri aiheista
  • Markkinointistrategia tai -suunnitelma, työpajat markkinoinnin suunnitteluun
  • Monikanavaiset digimarkkinoinnin kampanjat
  • Verkkosivuston toteutus

Sovi tapaaminen

Jutellaan lisää!

Voisiko markkinoinnin ulkoistaminen sopia teidän tarpeisiinne?

Etsitkö tehokasta tapaa kehittää yrityksesi markkinointia? Tarjoamme joustavan ja kustannustehokkaan ratkaisun verrattuna oman markkinointihenkilöstön palkkaamiseen.

Jutellaan lisää siitä, miten palvelumme avulla voidaan päästä liiketoimintanne tavoitteisiin. Sovi henkilökohtainen ja luottamuksellinen keskustelu – Sanna auttaa löytämään parhaat ratkaisut tarpeisiinne. Nähdään pian! 👋

Varaa sinulle sopiva ajankohta

Usein kysytyt kysymykset markkinoinnin ulkoistamisesta

Molemmat vaihtoehdot ovat hyviä ja se tietenkin riippuu aina yrityksen tilanteesta. Markkinoinnin ulkoistaminen voi tuoda kuitenkin merkittäviä hyötyjä

taloudellisesti: Maksat tehtyjen tuntien sijaan kokonaisuudesta, jolla pyritään saamaan aikaan tuloksia. Säästät merkittävästi henkilöstökuluissa ja myös siinä, että harvoin voit saada yhden henkilön, joka osaisi kaikki. Ulkoistamalla saat käyttöösi kokonaisen markkinointitiimin osaamisen yhden henkilön palkkakuluilla.

toiminnan tehokkuudessa: Toimistopuolella kiinnitämme jatkuvasti huomiota prosesseihin ja sisäiseen yhteistyöhön, jolloin tiimimme toiminta on vakiintunutta. Lisäksi pääset hyödyntämään toimiston ammattimaisia työkaluja, prosesseja ja toimintatapoja ilman erillisiä investointeja.

joustavuudessa: yhteistyö on joustavaa, sillä palveluita voidaan skaalata tarpeen mukaan. Meidän resurssia voidaan laajentaa kumppaniverkostostamme eli toteutamme sitä, mitä sillä hetkellä oikeasti tarvitaan.