Tämä on kysymys, joka toistuu digimarkkinoinnin asiantuntijan työssä: Facebook-mainonta ja sen hinnoittelu. Kysymys on todella tärkeä, mutta valitettavasti tähän ei ole yksinkertaista vastausta.
Lopullinen hinta ja arvio kampanjan kalleudesta/edullisuudesta perustuu valittuun tavoitteeseen ja tuloksellisuutta voidaan tarkastella mainontaan sijoitetun budjetin aikaansaamien toimenpiteiden perusteella.
Starttaamme tyypillisesti kampanjoinnin kuukausibudjetilla, johon suosittelemme 300 € – 500 € summaa. Syy tähän on se, että Facebookin mainonnan hallinta ei opi optimoimaan kampanjoita tehokkaaksi, jos käytössä ei ole tarpeeksi paljon dataa.
Kun kampanjointia on tehty jonkin aikaa, voimme alkaa optimoimaan tuloksia kohden. Silloin tämä tarkoittaa esimerkiksi liidien kustannusta, verkkokaupan ostoskärryyn lisäämistä tai verkkokaupan oston hintaa.
Hinnan määrittelee siis tavoitteesi, ei näyttömäärät tai klikkaukset, vaikka nämä kertovat suuntaa kampanjan luvuista. Raporteissa seuraamme yleensä kampanjalukujen lisäksi (näyttömäärät, kattavuus, klikkaukset, CTR) kampanjatavoitteen kustannusta.
Lue lisää siitä, mitä Facebook-mainonta maksaa?