Flumenialla oli onni saada tämä lahjakkuus joukkoonsa, mutta miten Salla löysi tiensä meille ja ylipäätään markkinoinnin maailmaan?
Rakkaudesta lajiin: kun someharrastuksesta tuli ammatti
Kiinteistöpuolen pohjalta markkinoinnin pariin ponnistanut Salla kertoo, että alun perin hänestä piti tulla siivousalan yrittäjä, mutta lopulta some vei voiton.
“Talouskoulun jälkeen kävin kotitalousyrittäjälinjan ammattikoulussa, jonka jälkeen työn ohella opiskelin ammattikorkeassa palveluiden tuottamista ja johtamista. Unelmana oli tehdä esimiestyötä ja kehittää koko siivousalaa. Raskas fyysinen työ kuitenkin asetti omat rajoitukset ja vakituisen työsuhteen esteeksi nousi terveys. Samalla aloin pohtimaan mitä tulevaisuus voisi tuoda tullessaan ja että voisiko someharrastuksesta tehdä työn?
Pääsin opiskelemaan audiovisuaalista verkkoviestintää Gradian aikuispuolelle, opettelin koodaamista, verkkosivujen tekemistä, graafisia taitoja ja erilaisia ohjelmistoja. Siitä lähti käyntiin uusi ura, noin 10 vuotta sitten.“
Sosiaalinen media avasi ovet
“Kaikki harjoittelupaikkani sain pääosin sosiaalisen median kautta – olin aktiivinen ja osallistuin keskusteluihin. Sieltä löysin myös edellisen työpaikkani. Kommentoin tuohon aikaan FlowHousessa työskentelevän Sanna Virtasen Instagram-kuvaa, ja lopulta päädyin työhaastatteluun. Työ Keskisuomalaisen ammattilehtien verkkotoimituksessa jäi taakseen. Kuusi vuotta kului FlowHousella matkailualan markkinoinnin erilaisten hankkeiden parissa ja nyt olen töissä Sannan perustamassa Flumeniassa.
Olen seurannut Flumenian toimintaa vuosien varrella ja jaan ideologian siitä, miten myyntiä ja markkinointia pitäisi tehdä – pitkäjänteisesti ja analyyttisesti. Halu kehittyä ja oppia lisää, sekä mahdollisuus haastaa itseäni uusilla toimialoilla sai minut kiinnostumaan uudesta työpaikasta.”
Realistisia ratkaisuja asiakkaille
“Vahvuuteni on ideointi, suunnittelu ja asiakasymmärrys. Analyyttinen luonteeni puolestaan auttaa ratkaisemaan vastaantulevia ongelmia. Parhaimmillani olen, kun saan luoda jotain uutta ja konkreettista. Nautin siitä, että työpäivät eivät ole samanlaisia, ja että voin olla luova ja heitellä hulluja ideoita, mutta toisaalta myös siitä, että tulokset ovat mitattavia.
Asiakkaat yleensä arvostavat sitä, että en puhu vaikeaselkoista markkinointijargonia, vaan tuon asiat esiin selkeästi ja ymmärrettävästi. Haluan kehittää toimintaa jatkuvasti, mutta en lupaa liikoja. Uskallan perustella kantani, koska haluan, että asiakkaat voivat luottaa minun tekevän heille sopivia, järkeviä ratkaisuja.
Tulevaisuudessa haluan oppia lisää liiketoiminnan ja myynnin kehittämisestä markkinoinnin avulla ja antaa tilaa luovuudelle. Osakkuus voisi olla unelmana tulevaisuudessa!