Autamme määrittelemään verkkosivuston tavoitteet ja mittarit, joilla voidaan seurata markkinoinnin tuloksellisuutta. Seurantanäkymä kokoaa yhteen tärkeimmät markkinoinnin ja myynnin mittarit, kokoaa yhteen eri markkinointikanavien datan ja luo niistä helposti ymmärrettävän kokonaisuuden.
Yhteenvetonäkymä kertoo mm.
- Verkkosivuston liikenteen trendit
- Verkkosivuston kävijöiden liikenteen lähteet
- Vieraillut sivut / katsotuimmat tuotteet
- Tavoitetta kohti ohjaavat tapahtumat (esimerkiksi yhteydenotto, verkkokaupan ostoon liittyvät tapahtumat, ajanvaraus, hakulomakkeen täyttäminen, tarjouspyyntö, tärkeät sivut ja toiminnallisuudet)
- Myynnin ja markkinoinnin tärkeimmät luvut riippuen käytettävissä olevista järjestelmistä (esimerkiksi verkkokaupan myynti, ostotapahtumat, keskiostos ja ostetut tuotteet, konversio, ROAS, liidien hankinta, liidin hankintahinta ja kehitys).
- Mainonnan kulujen seuranta kuukausitasolla, kampanjaluvut ja parhaiten toimivat mainokset.
Yhteistyömme aikana voit seurata reaaliaikaisesti markkinoinnin yhteenvetonäkymää, joka kertoo tietoa markkinoinnin tuloksista ja kehittymisestä esimerkiksi verkkokaupan markkinoinnin, kampanjoinnin tai markkinoinnin kokonaisuuden näkökulmasta. Katso esimerkki verkkokaupan markkinoinnin seurannasta.
Mainoskanavan seurantaan lisätään tärkeimmät verkkosivuston konversiotapahtumat (esimerkiksi yhteydenotto, verkkokaupan ostoon liittyvät tapahtumat, ajanvaraus, hakulomakkeen täyttäminen). Kun mainonnan työkalun seuranta on kunnossa, näet jatkossa mainonnan vaikutukset tavoitteisiin nähden.
Toteutamme verkkosivustolle mainonnan seuranta-asetukset, joita ovat mm.
- Facebook-pikselin lisääminen ja konversiotapahtumat
- LinkedIn seurantatagi (Insight Tag) ja konversiotapahtumat
- Google Ads konversioseuranta
- Google Analyticsin tavoitteet ja tapahtumat.
Google Analytics tarjoaa kattavasti tietoa sivuston kävijämäärän analysointiin, mutta työkalun avulla on mahdollista lisätä tavoitteiksi sivuston toiminnallisuuksia, kuten verkkokaupan ostoja, tarjouspyyntölomakkeen lähettämistä, ilmoittautumisia tai yhteydenottoa. Nämä toiminnallisuuksien seurannat eivät ole oletuksena käytössä kun Google Analytics lisätään verkkosivustolle vaan tavoitteet tulee lisätä seurantaan itse.
Google Tag Manager on työkalu edistyneemmän verkkoanalytiikan ja digimarkkinoinnin tueksi. Verkkosivustolle lisättävä Google Tag Manager on säiliö (=container), jonne lisätään markkinoinnissa ja seurannassa käytettäviä tägeja (=tägeja ovat esim. erilaiset pikselit tai seurantakoodit, Google Analytics, Facebook-pikseli, Google Ads-konversiopikseli). Työkalun avulla tägejä hallinnoidaan keskitetysti eikä muutoksia tarvitse tehdä verkkosivuston koodiin.