Kaakkois-Suomen Ammattikorkeakoulu Oy (Xamk) hallinnoima Digiportaat-hanke tarjoaa eteläsavolaisille yrityksille digimarkkinoinnin koulutusta Mikkelissä ja Savonlinnassa 2019-2020. Flumenia valittiin hankkeen digimarkkinoinnin koulutuskokonaisuuden toteuttajaksi.
Digimarkkinoinnin koulutus antoi osallistujille perustietoa digimarkkinoinnin eri osa-alueista, jolloin osallistuja ymmärtää oman markkinoinnin kehittämiskohteet ja osaamistarpeet.
Kokonaisuuden päätteeksi osallistujilla on ymmärrys
– nykyaikaisista verkkoteknologioista ja niiden hyödyntämisestä markkinoinnin ja myynnin tukena. Lähipäivien ja verkkotyötilan tehtävät auttavat osallistujaa pohtimaan oman markkinoinnin tavoitteita ja osa-alueita, joita lähteä kehittämään.
– siitä, mitä nykyaikainen markkinointi ja sisällöntuotanto tarkoittavat: kuinka tavoitamme halutut asiakaskohderyhmät oikeaan aikaan sopivissa kanavissa? Oman kohderyhmän pohdintaa asiakasprofiilikorttien avulla.
– siitä miten markkinoinnilla voidaan vaikuttaa oman verkkosivuston näkyvyyden kehittämiseen: mitä hakukonenäkyvyys on käytännössä ja miten siihen voidaan vaikuttaa verkkosivuston sisällöllä ja hakukoneoptimoinnilla sekä maksullisilla työkaluilla (Google Ads).
– miten sosiaalisen median markkinointi eroaa perinteisistä markkinointikanavista? Suosituimmat sosiaalisen median kanavat ja niiden ominaispiirteet.
Digimarkkinoinnin koulutus koostui 4 lähipäivästä ja lähipäivien ryhmä-ja paritehtävien lisäksi työskentelimme verkkotyötilassa valmennuspäivien välissä.
Osallistujan palaute: Oli erinomaisen silmät avaava ja innostava päivä. Toki tiesinkin, että tehtävää on… mutta jo tämä päivä kirkasti kehittämiskohteita. Töitä riittää ja taitaa tulla jatkossa lisää :)
Osallistujan palaute: Kiitoksia. Kiinnostava päivä, kehittämistä ja kehittymistä tarvitsen.
Asiakasreferenssin kuvituskuva: Digiportaat